Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) respinge înregistrarea mărcii „Delivery App” ca fiind descriptivă
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a emis o decizie de refuz privind cererea de înregistrare a mărcii Uniunii Europene „Delivery App”. Refuzul se bazează pe faptul că marca este descriptivă și este lipsită de distinctivitate în ceea ce privește bunurile și serviciile desemnate în clasele 9, 39 și 42.
EUIPO a ridicat o obiecție deoarece a constatat că marca solicitată este descriptivă și nu prezintă caracter distinctiv în raport cu bunurile și serviciile desemnate în clasele 9, 39 și 42, deoarece consumatorul vorbitor de limbă engleză ar înțelege marca ca având următorul sens: aplicație de livrare.
Consumatorii relevanți ar percepe marca ca furnizând informații că bunurile din clasa 9, software și toate celelalte bunuri, ajută în programarea unei aplicații de livrare care poate fi utilizată pe telefoane mobile. Serviciile din clasele 39 și 42 sunt utilizate în contextul unei aplicații de livrare.
Acest lucru este valabil pentru colectarea, transportul și livrarea bunurilor, în special documente, pachete, colete, scrisori și paleți, servicii de curierat, de livrare de mărfuri și expres, organizarea și desfășurarea expedierii bunurilor, precum și furnizarea de date și informații în legătură cu acestea, platformă ca servicii și toate celelalte servicii contestate din clasele 37 și 42. Serviciile contestate sunt posibile datorită unei aplicații de livrare. Serviciile pot fi prestate cu succes clienților datorită unei aplicații și într-un context de livrare.
Prin urmare, în ciuda anumitor elemente figurative și stilizate constând într-un font ușor neobișnuit și părți ale elementului verbal, cum ar fi „App” și anumite părți ale literei „y”, scrise pe un fundal verde, consumatorul relevant ar percepe semnul ca furnizând informații despre bunurile și serviciile respective.
Mesajul transmis de elementul verbal este clar și bine înțeles. Faptul că cuvintele „delivery” și „app” sunt scrise împreună fără o pauză nu schimbă acest lucru. De fapt, este în conformitate cu percepția consumatorului de a descompune un semn compus din mai multe elemente în elemente verbale care transmit un sens specific sau care sunt similare cu cuvinte bine cunoscute.
În consecință, luată în ansamblu, marca este descriptivă și lipsită de distinctivitate. Prin urmare, este incapabilă să distingă bunurile și serviciile pentru care a fost ridicată o obiecție. Motivul absolut de refuz se aplică în ceea ce privește publicul vorbitor de limbă engleză din UE. Publicul relevant percepe acest semn ca fiind descriptiv și lipsit de caracter distinctiv. Pentru motivele menționate mai sus, cererea pentru marca Uniunii Europene „Aplicația de Livrare” este respinsă.